2021年9月12日星期日

2021.08.31 Edinburgh (United Kingdom Day 01)

今日行程:
Arthur's Seat → St Giles' Cathedral → Scottish National Gallery → Thistle Cafe (Lunch) → Edinburgh Castle → Scott Monument → Edinburgh Old Town → Princes Street → Pizza Hut (Dinner) → Calton Road(Trainspotting 場景之一)



今日凌晨 0300 就要起身,預計 0430 出門口,咁樣 0720 前就到 Edinburgh 巴士站接阿朱~
我哋都係第一次出夜街,亦自然係第一次夜晚喺英國揸車~
凌晨時份,條街只有零星嘅車,非常爽,上到高速公路,啲街燈仲密過香港嘅高速公路,非常明亮~

不過原來只係一小段路係咁,行行吓就冇咗街燈,非常暗!
要喺條冇街燈嘅公路高速行駛,其實都幾刺激......
中間要離開高速公路,落一落市區,轉幾個彎,又再上返高速公路,由天黑揸到天光~




朝早六點幾,阿朱話佢已經到咗......但我仲有成個鐘車程,阿朱你慢慢等吓......

喺 google maps 睇,巴士站附近比較難搵位停車等或上人,不過慢慢搵都搵到嘅~
去到現場,嘩,完全唔係嗰回事,成個環境唔同晒,幸好,都搵到個位可以停吓又唔阻人嘅~

我哋未到嘅時候,阿朱就去周圍行吓,到咗先通知佢,所以都等咗一陣~
屎塔走去接阿朱,我就喺車等,接咗阿朱之後,我就去巴士總站去個洗手間先,都成三個鐘冇去過廁所~
返嚟之後,見到佢兩個食緊麵包~
噚日我喺超市見到麵包減價,£0.10 六個,嘩,抵到唔買唔得,同時亦預計阿朱落車後會肚餓,呢六個包可以當我哋三個人嘅早餐~
不過呢,啲麵包到期日係噚日......但我覺得過一日期唔會有咩問題,而且屎塔同阿朱係好熟嘅朋友嚟,呢樣唔會有咩問題~
我哋三個就喺車邊,一路吹水,一路食麵包~
吹夠水就起程~


今日第一站「Arthur's Seat」
好近市中心嘅一個山頭~

一起起步,即刻行錯路~
因為呢頭嘅環境,同 google maps 完全唔同晒,所以 google maps 帶我行嘅路,現實係冇嘅~
咁當然,最終都冇問題嘅~

不過世事就係咁,有時誤打誤撞,總有驚喜~
Google maps 帶我行錯一次,喺佢未能俾條新路我嘅時候,我行咗出大街先,到佢俾咗條新路我時,我又跟唔到,再次行錯~
咁驚喜位喺邊呢?就係因為我再次行錯嘅關係,佢俾咗另一條路我,而呢條路,係會經過電影 Trainspotting 嘅取景地,Calton Road,車上兩位女士異常雀躍~

驚喜呢,唔止係呢個......
去 Arthur's Seat,可以泊部車喺山腰嘅 Dunsapie Loch Car Park~
一開始做功課時,呢個 carpark 係唔開放嘅,直至出發前一日我再睇返,狀態改為開放,我就決定泊呢度,再行上山頂~
當我駛到轉上 Dunsapie Loch Car Park 嘅小路時,路口封咗,頂!打亂晒我嘅計劃,仲蝕咗成 £12!
冇啦啦講咩蝕咗 £12 呢?陣間再講~

泊唔到上山腰,頭先其實都經過一個停車場,而家嚟到呢度,邊度泊到就泊邊度啦,除非貴得好唔合理啫~
去到停車場,0830 先開始收費,而家係 0750,都試吓入錢啦,因為我哋 0830 肯定未返到落嚟~
由 0830 泊到 0930 先係 £1,抵泊,只係唔知點解俾極都俾唔到錢......
再試多幾次,終於俾到~

行上山條路,好易行,風景亦不錯~












唔知係咪太耐冇去旅行,個人一味淨係識向前行,行吓行吓就盪失路......
藉著 GPS 嘅引領,本應好易去到目的地,不過行極都係錯,最後,我哋終於望到 Arthur's Seat~
係望到,而唔係去到,因為我哋行錯路,越走越遠......
呢個時候,由於距離有點遠,大家都好似冇乜意思行返上去 Arthur's Seat 咁,就算吧~
不過可以話錯有錯著,而家咁樣,反而先影到 Arthur's Seat 個樣~



屎塔同阿朱嘅共同朋友 Fion,落咗 order 要我哋影天線得得 B 嘅草叢場景,所以喺回程落山時,不停尋找合適位置,試咗幾次,終於交到功課~

落返山腳,我哋轉去 St Margaret's Loch 嗰邊,因為嗰邊有鴨有天鵝,我哋又有麵包~






喺呢度抬頭向上望,就望到 Saint Anthony's Chapel Ruins~

今日餘吓嘅節目,都係步行嘅,咁就要處理咗部車先~
上網搵過啲停車場,都預咗貴,一早都知道 Edinburgh 市中心嘅交通繁忙,泊車位相對會少啲,少就會貴,定律~
我搵到個室內停車場,泊 5 - 24 小時 £18,係唔平咖,但出去玩,唔計較得咁多~
再睇真啲,咦,用佢個 app 好似九點前入車,£7 咋喎!正喎,如果我哋接完阿朱,首先去泊車,咁咪 £7 泊全日!
不過佢就寫得唔係好清楚,真係得個估字,唔知係咪真係咁樣~
我嘗試過上網查,查到官網個 Q&A 有講,不過真係睇完都唔明,佢個答案係講完等於冇講,講咩方便返工早咗到嘅你可以更彈性,咁點先可以符合要求先得咖!
官網有 online chat,不過問完都冇答我......
(後記:我問嘅時候係 2x/8,佢 7/9 send email 覆返我......)
後尾諗諗吓,其實都唔係好合邏輯,點解早過 0900 入車就會平咁多,諗吓諗吓就覺得冇咁大隻蛤乸隨街跳,再加上見到山腰嘅 Dunsapie Loch Car Park 開放返,就打消咗 0900 前泊部車入停車場先嘅念頭~
不過,當我去到個停車場入口時,見到佢個告示......

告示明確表示,0900 前入車,2359 前出車,£7!
我真係唔X明,點解官網唔可以寫得咁清楚?究竟你想唔想人知道呢個優惠?
我而家未夠 1000 入車,只係遲咗唔夠一個鐘,就已經要俾 £18 泊車,呢度蝕咗 £11!
今朝又上唔到山腰泊車,根本就應該嚟呢度泊咗車先,今朝又蝕咗 £1!
所以總共蝕咗 £12!
係需要用嘅,我唔介意俾,但其實我係可以唔駛俾呢 £12,一早知道個遊戲係咁玩法,我一定接完阿朱就過嚟泊車先!
我真係唔X明,點解官網唔可以寫得清楚啲?其實係咪唔想人知道呢個優惠?
£12 唔係多,但真係好揼心,好唔抵!


下一站「St Giles' Cathedral」

泊好車就行過去教堂,沿途建築相當美麗,怪不得 Edinburgh 能成為著名旅遊城市~




Edinburgh 有一條叫 Royal Mile 嘅街(並非實際街名),東邊以 Palace of Holyroodhouse 為起/終點,西邊以 Edinburgh Castle 為起/終點~
我上 google map 計過,真係啱啱好 1 mile~
不過古城氣氛則以近西邊嘅一段路較為吸引~

近西邊嘅行人路,間中都有呢啲「閘口」,以我自己嘅感覺嚟講,有點影響市容,反正也只是一個標語,並非一個實質閘口,我個人覺得可以整好啲......
不過,可能呢舊嘢有佢嘅歷史意義,如果係嘅,保留佢喺度又好應該~

初時唔知邊度係教堂入口,繞咗一圈~
附近環境都唔錯~



St Giles' Cathedral









下一站「Scottish National Gallery」
Scottish National Gallery 入場免費,但事前都要上網預約先可以入~

沿路風景~


Scottish National Gallery

嚟之前已經聽人講過呢間畫廊比較細,有人甚至話 20 分鐘已經睇晒~
20 分鐘睇晒,咁真係好細喎......

門外門內都分別有工作人員檢查預約,即係要檢查兩次,先可以入到館內~
館內呢,細就真係算細,不過又未細到 20 分鐘睇晒嘅~

好多畫展都有 Italy ~ Venice 嘅畫像,我自己都幾鐘意~

我哋聽日就會去呢度~

展館雖小,但展品可觀性高,滿足了~

離開時,見到差唔多有十個人喺門口,個個人都用緊手機,相信係即場上網做預約先可以入場~


下一站「Thistle Cafe (Lunch)」
阿朱係屎塔朋友,我只係見過阿朱幾次,唔係太知佢為人,淨係知佢份人好爽直,但唔知佢對食嘢嘅要求,所以,出發前,都有揀定去邊間餐食嘢~
見面之後,傾開發現,佢食嘢比冇太大要求嘅我更冇要求,於是,我哋就隨搵嘢食,唔刻意去我事前選擇好,但有啲步程嘅餐廳~
行吓行吓,就嚟到呢間餐廳,睇完餐牌,就決定呢間~

沿途風景~


呢間餐廳有分樓下(basement)餐廳內,或者樓上地面,初時我哋揀樓下,亦因為想點嘢食,逗留咗喺樓下一陣,發覺樓下好焗,都係上返樓上~
本來唔想坐樓上,係怕唔叫都即造嘅雀屎,但係下面實在太焗,冇辦法~
上返地面,原來又冇乜雀喺上空飛過,咁都安心啲~

頭先喺樓下,侍應話會上嚟搵我哋,不過我哋都等咗有十分鐘,都未見人......
我記得有人話過,英國呢度,坐低後,侍應有時間就會過嚟,唔好舉手示意寫嘢,英國唔興咁樣~
所以,我哋都唔係太想催人,再等吓先~
等多幾分鐘,終於有人上嚟~

我哋求其叫咗幾樣嘢一齊 share~
Full Scottish Breakfast
(Bacon, Sausage, Egg, Potato Scone, Haggis, Black Pudding & Toast)
呢度有 English 同 Scottish 揀,咁我哋喺 Scotland,梗揀 Scottish 試吓,同埋都想試吓 Scotland 嘅 Haggis 同 Black Pudding~
Haggis 同 Black Pudding,味道有點濃,一啖 OK 的,第二第三啖其實真係唔多想食,好彩我哋三個人分,尚算頂得住~

Cheese Burger
普普通通,正常味道~

Baked Cheese Potatoes
呢個都幾好~

另外介紹咗 Irn Bru 俾阿朱飲~


下一站「Edinburgh Castle」
Edinburgh Castle 絕對係今次遊覽 Edinburgh 嘅重頭戲~
事關其實我自己覺得 Edinburgh 冇咩好期待嘅地方,主要係 Old Town 同 Castle~

Edinburgh Castle 門外係一個好大嘅廣場,可供泊車,我只係知道 staff 同 disabled 可以泊,遊客就一定唔得~
er......仲有雪糕車~

入場前,會有工作人員,先檢查係咪已經網上預約咗買咗飛,佢最主要係睇日期,日期啱的話,可以進入,再到右邊有部機 scan 個 QR code 先可以真正入場~

做功課嗰時,有個好大嘅疑問~
Edinburgh Castle 其中一個項目,係一點正嘅嗚炮,我幾相信第一次嚟嘅人,多數都會嚟睇~
而官網話遊覽路線會實施 one-way system,即係只能順住行,冇得行返轉頭~
而嗚炮嘅地方,就喺入場後不遠處~
咁嘅情況,咪多數人都會就住一點鐘嗚炮前,堆埋差唔多時間入場?
嗚炮後,咪成班人一齊跟住個 one-way system 一齊繼續遊覽?
咁樣真係好咩?對防止疫情有幫助咩?


路經有個平台可以望返出廣場~

繼續行~

差唔多到嗚炮嘅地方,有人群聚集~

由呢度望出去嘅風景~


上面都有個平台可以望到嗚炮~

嗚炮嘅地方~

差唔多到一點鐘,就有個著軍服嘅人,將炮彈放入炮台~

對時~

攪高個炮咀~

再次對時~
我身後有位女士話:「Just do it, Bob.」,接著便是一陣笑聲~

一時正,嗚炮~
好大聲,嗰吓真係有被嚇倒~



收返個彈殼~


其實呢,睇嗚炮嘅地方,已經冇咗 one-way system,之後嘅範圍都係自由活動~
所以嗚炮後,並不是一班人一齊前進,有啲停留,有啲向前,更多嘅係四散,唔存在我之前所預計嘅情景~
唉,仲等我計劃行程時,一定要就住 1230 入場,唔可以太早......

繼續向上行,行經一間賣 Whisky 嘅商店,阿朱有啲興趣,就入去行吓~
不過同一時間限八個人,所以都等咗一陣先入得~

行完商店,就行到去 Mons Meg~
呢支炮,可以將 150KG 嘅石球,射至 2 miles (3.2KM) 遠,難以想像!

喺呢度個平台,可以望到嗚炮嘅地方~

上圖見到地下有啲圈,唔知係一直都有,定還是為咗「社交距離」而設呢?
喺網上面搵到一張圖~

附近見有人排隊,唔知睇咩,我哋又排埋一份~
原來係 St. Margaret's Chapel~

行行吓又見到人排隊,唔執輸,排埋一份~
原來呢度係 Royal Palace and Honours of Scotland~





(室內禁止攝影,以上室內相片來自官方網頁)

之後就到 War Memorial~
我哋去嗰時正在維修中~

本身個樣係咁~
註:網上圖片

室內禁止攝影,以下相片來自官方網頁~

之後到 Great Hall~






之後到 Prisons of War~
下圖中,左邊建築物,主要入口係餐廳,入口右邊係 Prisons of War 出口,Prisons of War 嘅入口喺建築物嘅另一邊~




最後就行到去 National War Museum~









Edinburgh Castle 隨影~


















離開城堡,返到廣場,見到左邊有座建築物都幾靚,嚟嗰時冇留意~


下一站......去一個重要地方,我深信,就算我唔記低,都唔會忘記~
去呢個重要地方時,經過一間 Pizza Hut,見到佢有 buffet,可以任食  Salad/Pizza/Pasta,我哋都好好奇,決定今晚嚟呢度食 buffet~ XDDD


下一站「Scott Monument」
喺 Edinburgh 市內好多地方,都可以望到呢座紀念碑~

我知道唔應該笑,但我真係忍唔住......

我哋喺紀念碑附近搵咗張長椅,坐低休息咗一陣先繼續行~


下一站「閒逛 Edinburgh Old Town」
Edinburgh Old Town 嘅氣氛係幾正,保存得好好~

Edinburgh Old Town 隨影~

























最後,象徵式行咗一陣 Princes Street,一來 Princes Street 冇乜嘢行,二來其實大家都期待住 Pizza Hut 個 buffet~ XDDD


下一站「Pizza Hut (Dinner)」
喺閒逛嗰時,見到另一間 Pizza Hut,門口細過之前嗰間好多,細到我哋都懷疑有冇得堂食,就算有,又有冇 buffet 呢?
之後望過吓,有得堂食 buffet 喎~
我哋呢刻就要諗吓去邊間好~
最後決定去大間啲嗰間,或者可能有機會坐得舒服啲~

待應帶我哋行到最入嗰個位,嗰邊都有個入口,原來呢邊個入口,就係我哋之前見到細間啲嗰個入口嚟,即係其實同一間嚟,我哋即刻爆笑~ XDDD

究竟 Pizza Hut buffet 係點嘅呢?
明天請早啦!原來到下午三點咋!妖!
早知的話,晚餐真係唔會食 Pizza Hut......

最後叫咗 Salad / Supreme pizza / Lasagne / Southern Fried Nuggets



下一站「Calton Road(Trainspotting 場景之一)」
今朝經過 Calton Road,佢兩個念念不忘,見仲未天黑,就去多次啦~

去到之後,佢兩個癲到翻拍返開場嗰一幕~ XDDD





玩夠就揸車返屋企~
沿途冇街燈又高速行駛中,阿朱都唔係好敢瞓,佢驚佢瞓咗會影響到我都想瞓,咁有危機意識,非常好!

返到屋企,大家都攰喇,嗱嗱聲沖完個涼就瞓,事前準備好要食嘅生果都冇食到......早抖~

沒有留言:

發佈留言